maanantai 24. tammikuuta 2022

Nuoskaa

 Nuoska-lapaset, ohje Rakkaudella Henna Instagramissa


Olen aika taitamaton Instagramin käyttäjä; tällaisen sieltä kuitenkin poimin. Alkuperäisessä mallissa oli valkoinen pohja ja kuviot kahdella värillä. Kivoja kuvia on näkynytkin ja hyvä tilaisuus upottaa pieniä jämiä. Puikot olivat 3,5 mm resorissa, yksivärisessä yläosassa ja peukaloissa ja 4 mm kuvio-osuudessa. Olisi kannattanut ottaa ohuemmat puikot, sen verran löysää jälkeä tuli.

Sinisen sohvan emäntä haastoi kuvaamaan kirjoneuleen nurjia puolia. Tässäpä se; löysää on.



Lankana 7-veljestä, värit 644 pihlaja ja 011 valkoinen. Valmiin parin paino on 75 grammaa ja siitä valkoisen osuus n. 15 grammaa. Sopivat minulle ja minulla on melko pieni käsi, tai oikeastaan lyhyt, mutta leveä. 

Nämä Nuoska-lapaset sopisivat useampaankin bingokohtaan, mutta vain yhden saa valita. Valitsen kohdan: Jokin kirjoneule. 


12 kommenttia:

  1. Olen ihmetellyt tuota mallia,minusta sormilla on eniten kylmä ja näissä sormille on tarjolla yksinkertaista neulosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuon suunnittelijan kaikissa minun näkemissäni malleissa on juuri noin. Minä olen ihmetellyt aivan samaa. Mielestäni olisi parempi jatkaa kuviota kärkikavennuksiin asti

      Poista
  2. Nuoskaa alkaa olla pihallakin, joskin pakkasta luvassa😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän pihallamme on vettä. Huomenna siellä on luistinrata.

      Poista
  3. Nyt näyttää siltä, että kaikki ovat innostuneet kutomaan lapasia, joten täytyy kait se minunkin kokeilla. Some on kyllä kiva, kun sieltä löytyy ideoita. Alotin suunnittelemaan yhtä kuviota sukkaan, mutta siinä tehdessä huomasin että sopisi paremmin lapaseen. Ehkäpä kokeilen tämän postauksen innoittamana nyt lapasiakin😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lapasissa on se hyvä puoli, että valmistuvat nopeammin kuin sukat.

      Poista
  4. Kivan näköiset lapaset, mutta minäkin tekisin mieluummin kirjoneuletta sormiakin lämmittämään. Ja niin siisti nurja puoli, joten passaa sitä näyttää.😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Samaa mieltä; sormethan ne yleensä eniten palelevat.

      Poista
  5. Kauniit on molemmilta puolin. Minä en osaa tehdä osittaista kirjoneuletta oikein mihinkään. Sormet, peukalot ja varpaat myös kirjolla, jos kirjolla aloitan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoneuleen suhteen olen minäkin vielä aivan aloittelija. Tosi haasteellista on saada tasaista. Ehkä joskus vielä opin, kunhan tarpeeksi harjoittelen.

      Poista
  6. Tosi kauniit lapaset! Tuo kirjoneule näyttää siltä, että se saattaisi minultakin onnistua. En ole mikään kirjoneulehai, mutta jotain tuon tapaista voisin rohjeta kokeilla joskus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rakkaudella Henna on suunnitellut useammankin lapasmallin. Kannattaa tutustua, mutta minustakin olisi sormille lämpimämpää, että kirjoneule jatkuisi ylös asti.

      Poista