tiistai 13. kesäkuuta 2023

Sukkaboksi nro 3 - kesäkuu

Kesäkuun sukkaboksi on nyt haettu postista. Tällä kertaa mennään Seitsemän veljestä -teemalla. Jos omasi on vielä avaamatta ja haluat säilyttää yllätyksen, älä lue eteenpäin. 


Miksiköhän olen ylipäätään tilannut näitä bokseja, kun niissä melkein kaikissa on polvisukkien ohjeita ja niihin lankoja. Minulla on punajuuren malliset pohkeet ja muutenkin lyhyet jalat. Polvisukat voisivat hiukan toivottua enempää korostaa näitä ominaisuuksia, joten en käytä polvisukkia - ainakaan paksuja sellaisia.

Langat tulevat toki muuhun käyttöön. Tämän kertainen boksin sisältö näkyy tässä alla:


Pussukka, projektipussiksi tarkoitettu, mielestäni paremmin kuitenkin kenkäpussi. Neljä kerää 7-veljestä lankaa: kaksi pinkkiä, väri vappu (500) ja kaksi kermanväristä, nimeltään Omar (279). Ohje kuvan polvisukille, suunnittelija Mia Sumell. Ihan jees paketti.

Sanoin, että minulla on paksut pohkeet. Ohjeessa mainitaan pohkeen ympärysmitaksi 38 cm - pakko mitata oma vastaava: 39 cm. Nyt tiedän senkin. 


14 kommenttia:

  1. Kaunis sukkamalli tuli tällä kertaa ja hyvät langat. Jos jokin kohta itsessä tuntuu jotenkin sopimattomalta, niin siitä tunteesta voi olla vaikea päästä eroon. Tuskin kukaan muu ajattelee, että pohkeesi olisivat jotenkin liian vahvat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus valitin lääkärille, että minulla on niin rumat polvet. Lääkäri kysyi samoin, että mahtaako sitä kukaan muu huomata.

      Poista
  2. Onneksi mittasit, koska sinulla olikin ihan tavalliset pohkeet. T Saukkis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli ne kokonaisen sentin paksummat kuin ohjeessa, eli punajuuret.

      Poista
  3. Polvisukka on vaikea laji: joillekin liian löysä, toisille liian ahdas. Minä taas kuulun tuohon ensiksi mainittuun, vain mittatilaus (=omasuunnittelemat) sukat sopivat jalkoihin :D
    Minä katkaisin nyt boksin tilauksen, kolmesta boksista en ole mitään tehnyt, joten taidanpa laittaa ne rahat johonkin muuhun, esim. tällä viikolla myyntiin tulevaan Granny Square Boxiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä annan nyt tulla loppuun asti, kun olen sen jo maksanutkin. Uutta jaksoa en aloita. Nuo muut boksit tuntuvat mielenkiintoisemmilta ja tietää, mitä saa. Näissä sukkabokseissa ostaa sian säkissä.

      Poista
  4. Omarin värinen lanka kuulostaa aika herkulliselta🍬
    Vai niin se sukkatesti meni. Ihan noin lyhyttä aikaa en olisi uskonut, kun kuitenkin aika lahjakas reikä on tullut kumpaankin sukkaan. Meilläkin on Laminaattilattia monessa huoneessa. En tiennyt senkään vaikutuksista.
    Minullakin on mökkikäsityö tekeillä. Lisäksi on reissukäsityö, askarteluhuonekäsityö ja televisionkatselukäsityö, eikä mikään valmistu 😂

    VastaaPoista
  5. Sinullahan on ihan normaalin paksuiset pohkeet; kun minullakin on 39cm ja ihan normaaleina olen pitänyt😊😇 Minulla boksi vielä postissa, mutta silti piti katsoa tekstistäsi, mitä se sisältää😁 Saapa nähdä, tuleeko tehtyä…t. Irkku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta kun lisäksi on itse lyhyt ja ... No, luulisi tähän ikään jo hyväksyneensä ulkonäkönsä puutteineen. Tähän pyrin.

      Poista
  6. Onhan näitä kiva saada vaikka ei tekisikään ohjeesta sukkia. Näitä sukkia kyllä harkitsen tekeväni vaikka en ole tehnyt polvisukkia paitsi ne jonsukat. Silmukkamäärä ehkä takaisi että voisi tulla sopivat (ehkä). Kerron myös omia mietteitä näistä piakkoin blogissani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Langat tulevat kyllä käyttöön, vaikka ei juuri polvisukkiin.

      Poista
  7. Hih - mulla lienee sitten lantut... 40cm. Mittasin minäkin, kun en ole tuota strategista mittaa aiemmin itsestäni tiennytkään. Minä kyllä tykkään polvisukista - mutta sellaisista, jotka voi "rutata" nilkkaan... tai ne aina valuu sinne "säärysmäisesti" kasaan.... johtuen kai näistä lantuista, heh heh...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse asiassa, en ole koskaan kokeillut polvisukkia. Ehkä sekin on vielä edessä.

      Poista