tiistai 12. toukokuuta 2026

Toukokuun ensimmäinen valmistunut neule

Tällä hetkellä on keskeneräisiä töitä enemmän kuin laki sallii. Tämäkin pikkumyssy on odottanut saumojen yhdistämistä ja nauhoja vaikka kuinka ja kauan. Nyt rykäisin sen valmiiksi, eikä siinä edes kauaa mennyt. Myssy menee keräykseen, kunhan ehtii. Anelma-nukke toimii mallina

Anelmalla on ikää jotain vajaa 70 vuotta ja sen huomaa, kun vähänkin kallellaan silmät eivät jaksa pysyä kokonaan auki.



Pystyasennossa jaksaa avata silmät vähän paremmin.


Ohje: Marttojen Suomi 100 -ohje, mutta periaatteessa perinteinen siksak-myssy
Suunnittelija: Tarja Rantanen
Puikot: 3,25 mm
Silmukat: 30 s.
Paino valmiina: 37 g.
Langat, kaikki kaksinkertaisina: 
- Filcolana Arwetta, väri 100 valkoinen
- teetee Helmi Baby Wool, 0011 vaaleanvihreä
- Novita Cotton Soft, väri 011 valkoinen (yksinkertaisena nauhoihin)

Bingoon tulee merkintä kohtaan: Myssy. Myssy osallistuu myös #oookal26 eli Olemassa olevat ohjeet -yhteisneulontaan, jota veää @silmukkajapisto.

14 kommenttia:

  1. Onpas suloinen nukke ja nätti myssy. Mekkokin on soma.

    VastaaPoista
  2. Tuollainen myssy oli lapsellani vauvana. Väri vaan oli toinen. Hyvin pysyi päässä kun malli on hyvä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siksak-myssy on vanha ja tuttu, hyväksi havaittu malli.

      Poista
  3. Söpö myssy! Mikä siinä onkin, että nuo ompelemiset ym jää aina roikkumaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Näin on. Pitää yrittää saattaa loppuun noita keskeneräisiä.

      Poista
  4. On kyllä söpönen Anelma ja söpönen myssy

    VastaaPoista
  5. No Anelmahan se siinä 💚 ja niin kaunis päähine.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anelmapa hyvinkin. Hän tarvitsisi jotain uutta vaatetta. Ehkä kohta.

      Poista
  6. Soma myssy ja soma Anelma. Anelmalla on ikää suunnilleen saman verran kuin minulla ja minunkin on välillä vaikea saada silmiä pysymään auki, varsinkin vaaka-asennossa, ollaan kai sitten kohtalotovereita.
    Olit kunnostanut piha kalusteen hyväksi. Paikallisen kaluste liikkeen mainoksessa oli samanlaisia kalusteita myynnissä nimellä parituoli, se oli mielestäni kiva nimi noille tuoleille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anelman aivan tarkkaa ikää en tiedä/muista, mutta jos minä olen 71, niin hän on jonkun vuoden nuorempi.
      Parituoli on oikein hyvä tai parituoli ja pöytä.

      Poista
  7. Nätti myssy! Olisinpa nähnyt tämän ohjeen aiemmin, olisin yrittänyt kutoa myös.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Helppo malli. Ehkä voit tehdä myöhemmin. Ohjeita löytyy useampikin nimellä sik-sak-myssy.

      Poista