perjantai 4. helmikuuta 2022

Pieni musiikkitehtävä

Pappilan mummo heitti blogissaan https://pappilanelamaa.blogspot.com/  tällaisen haasteen. Siinä piti vaihtaa vastaukset omiin. Minä pistän vähän vaikeammaksi: samoja kuin pappilan mummon ja minun ei saa käyttää.


Pieni tehtävä musiikin ystäville - tässä ovat säännöt: 

1. Vastaa jokaiseen kohtaan LAULULLA.

2. Ei toistoja, äläkä käytä Internetiä. Valitse ensimmäinen kappale, joka tulee mieleesi. 

3. Pidetään hauskaa!


Vaate: Minun ystäväni on kuin villasukka / Marilyn, milloin riisut jumpperin

Eläin: Hämä-hämähäkki kiipes langalle / Oli hepokatti maantiellä poikittain

Numero: Kolme varista, istui aidalla / Olin viistoista vaan, tyttö farkuissaan, jonka isä eli niin kuin ennen 

Väri: Taivas on sininen ja valkoinen / Minä olen liikennevalo, silmäni on punainen

Tytön nimi: Yksi haamu oli Marjaanan ovella / Elsa, kohtalon lapsi

Pojan nimi: Oli Saimaan saaressa pikkuinen torppa, istuu portailla Nestori Miikkulainen / Mors lilla Olle i skogen gick

Ammatti: Suutari, räätäli, pikipöksy Pietari / Meistä tuli lääkäreitä, virkamiehiä, vääpeleitä...

Juoma: Lääkkehillä hoidelkaa Nalle ystäväämme. / Kaktusviinaa

Paikka: Kotimaani ompi Suomi, Suomi armas synnyinmaa. / Uusmaa Suomen kruunussa on helmi kirkkahin

2 kommenttia: