perjantai 21. heinäkuuta 2023

Vielä yksi autoneule, eli sytomyssy

Sytomyssyt ovat nyt vakiintuneet minulle autoneuleeksi. Tarkoitukseen sopivuutta auttavat neuleen pieni koko, helppo malli ja mahdollisuus käyttää pyöröpuikkoa. 


Mallina jo tuttu Unelma, jonka ohje löytyy vuonna 2018 päivitetystä blogista: 
https://kirjavalanka.blogspot.com/2018/01/unelma-myssy-ohje.html 

Minulla tässä lankana Schachenmayr Catania Originals -100% puuvilla, väri 261 Regatta. Resorissa puikko 2,75 ja muuten 3 mm. Aloitussilmukoita 116 ja resorin jälkeen 126. 

Valmis myssy painaa 52 grammaa.



12 kommenttia:

  1. Kuinka monta metriä lankaa tuohon myssyyn menee? Minä olen joskus teipannut sukan kaavion autossa kojelautaan ja siitä sitä on ollut helppo seurata silmien korkeudella. Autoneuleet ovat ihan oma lajinsa. T Saukkis, joka kerää voimia ja vetristelee sormia 4. swc-kierrosta varten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tähän myssyyn meni kyseistä lankaa 130 metriä eli 52 grammaa. Teippaussysteemi kuulostaa hyvältä. Yritän aina varata autoneuleeksi jonkun helpon, jonka voi jättää kesken milloin vaan, eikä tarvitse miettiä mitään.
      Minulla vielä swc-sukka kesken ja sormessa laastari, kun terävä puikko repii muuten ihoa rikki.

      Poista
  2. Pipot/myssyt ovat hyviä autoneuleita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on. Eikä putoile puikot, kun voi käyttää pyöröpuikkoa.

      Poista
  3. Kiva myssy kudottavaksi muuallakin kuin autossa. Kiitos linkistä.

    VastaaPoista
  4. Onpa kivan näköinen kuvio tuossa neuleessa :)

    VastaaPoista
  5. Itse en kyllä pystyisi autossa kutomaan, taito ei ole hallussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep. Onhan se vaikeampaa kuin kotona, kun auto tärisee ja heiluu. Siksikin neuleen pitää olla joku helppo. Monille tulee myös huono olo autossa, jos pitää katsoa alaspäin. Tiedän olevani onnekas sen suhteen, että minua ei haittaa.

      Poista
  6. Kaunis myssy ja kaunis ajatus. Tuo on varmaan juuri sellainen malli, jonka tekeminen onnistuu autossakin. Jos siis pystyy autossa neulomaan, minulle tulee siinä huono olo, parempi vaan ihailla maisemia, katsella kauas ja haaveilevasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maisemien katselu on oikein hyvä ja rentouttava vaihtoehto.

      Poista