sunnuntai 15. lokakuuta 2023

Sukkaboksi nro 5

Oikealta nimeltään Sukkamestarin boksi. Taitaa olla toiseksi viimeinen. Tällainen sisältö:


Mukana Ronja Södersvedin ohje palmikkopolvisukille ja -nilkkasukille. Langat ovat Nallea, kaksi kerää väriä 519 haave ja yksi väriä 702 mimosa. Lisänä vielä pyöröpuikot 3 mm, 100 cm .

Lila lanka on vaaleampi sävy kuin Nallen 742 syreeni, jota löytyy minulta ennestään. Vaalea punainen on hyvin kaukana minun värimaailmastani, mutta varmaan sillekin löytyy tykkääjänsä. Minulla voisi toimia raidoitettuna ruskean kanssa.

Pyöröpuikot ovat jo käytössä ja hyvältä tuntuvat. Koivupuinen pinta pitää langan liukumatta hyvin puikolla.

Nämä Nallet, joista lilassa on jo uusi vyöte, ovat 75% villaa, 25% polyamidia. Ilmeisesti koostumuksen muutos koski sitten vain 7 veljestä -lankaa. 


18 kommenttia:

  1. Oi että on ihana malli ja kauniin väristä lankaa. Kerrassaan upeat palmikot.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä voisin tuosta lilasta yrittää. Vaaleanpunainen ei oikein kutsu.

      Poista
  2. Kivan näköisiä malleja. Nalle lanka on mukavaa peruslankaa sukkiin ja muuhunkin käyttöön. Kyllä sinä sille vaaleanpunaisellekin langalle käyttöä keksit, vaikka tosiaan raitalangaksi ruskean tai harmaan kaveriksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se juuri peruslankaa ja hyvä, että koostumus on säilynyt 75/25. Minun värikartalleni eivät kovin haaleat pastellivärit pääse, mutta raitalangaksi kelpaavat.

      Poista
  3. Kiva sukkamalli, ja vaaleanpunaisesta saa kivaa väriä kirjoneulesukkiin ja kivoja lahjasukkia. Ei hullumpi paketti tällä kertaa. Minustakin Novitan koivupuikoilla on kiva neuloa, itselläni niitä on sukkapuikkoina. Lanka luistaa juuri sopivasti. T Saukkis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Novitan koivupuikkoja ei ole ennestään ollut, mutta oikein hyvältä tuntuvat. Metallipuikot ovat kivan viileitä käsissä, mutta ne saattavat olla vähän liukkaat.

      Poista
  4. Kumpikin sukkamalli näyttää kauniilta. Joulupaketissa vaaleanpunainenkin saattaa olla toivelahja.
    Olen katsellut somessa muiden tilaamia sukkabokseja, mutta jostain syystä ei ole tullut itse kokeiltua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla tämä on nyt toinen satsi sukkabokseja, enkä ole ajatellut tämän jälkeen jatkaa. Lankoja riittää varmaan moneksi vuodeksi eteenpäin.

      Poista
  5. Minä ihastuin noihin väreihin yhdessä eli joudun varmaan kirjoneulesukat näistä tehdä. Ehkä jotakin muuta väriä vielä kaveriksi. Looppaamista en nyt vieläkään meinaa opetella, vaikka ohjetta katsoinkin. Mutta puikot olivat kyllä mieluisat muuten👍t. Irkku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoneuleeseen ovatkin omiaan.
      Minä olen kyllä luupannut, mutta en kahta sukkaa samaan aikaan. Sitä en aio opetellakaan, koska siinä ei käsittääkseni voi kierrättää puikon "vaihtumiskohtaa", mikä on minulle tärkeää koska muuten tulee aukkoja kyseisiin kohtiin.

      Poista
  6. Mulle tuli ekat sukkaboksit ja aika paljon oli polvisukkia ( en erityisemmin pidä ja ei jälkikasvukaan) ja kirjoneulesukkia, joista edelleen ekat on kesken...
    Olen yrittänyt välillä neuloa ei-lempiväreistäni, kun osa tykkää niistä ja ei tykkääkään mun lempiväreistä. :D Olen neulonut ystävälle (oli uusi silloin) ruskeat sukat keltaisin raidoin 80-luvun puolivälissä. Ehjät on vielä kuulemma ja on pitänyt kuitenkin niitä ja viime vuosina tosin maalla vain. On naurettu, kun hänellä ei todellakaan ole mitään ruskeaa tai keltaista vieläkään. Mutta ne oli silloin niin hienot minusta. Nyt olen tehnyt sinisiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ollut aika polvisukkapainotteista näissä bokseissa. Ehkä niihin mahtuu enemmän pintaa tms. Minä en pidä neulepolvisukkia, enkä tunne ketään, joka pitäisi. Kai niitä kuitenkin on, nyt on ainakin ohjeita.
      Totta puhut lempiväreistä; ei voi olettaa, että joku pitää samoista väreistä kuin minä. Ruskeat sukat keltaisin raidoin on niin 80-lukua, että eihän muita värejä silloin ollutkaan. Jos nyt teet sinistä, niin taidat olla aivan trendin aallonharjalla. Juuri kuulin, että sähkönsinisestä on tullut uusi trendiväri.

      Poista
  7. Tämän boksin vuoksi jo vähän kaduin kun lopetin tilauksen vaikka en kyllä usko että näitäkään sukkia ehtisin neulomaan enkä ainakaan looppaamalla neuloisi. Kauniit ne ovat ja värit on ihania tässä boksissa. Seuraava boksi lienee sitten jouluinen boksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmin paikka, että noin kävi. Seuraava boksi taitaa sitten olla viimeinen ja todennäköisesti jouluaiheinen. Lankaa riittää minullakin paljon yli oman tarpeen.

      Poista
  8. Luvassa siis ihanaa pastellinsävyistä puikkojen kilinää... täällä hiipuu jo...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lilan osalta saattaa kilistäkin. Vaaleanpunaisen kohtaloa en ole vielä päättänyt; saattaa olla että lähtee kiertoon.

      Poista
  9. Uusia Seiskoja olen kaupassa hypistellyt, mutta sinne ovat jääneet. Poikkesin viikko sitten Korian Outletissa, mutta sieltäkin lähdin tyhjin käsin. Nyt on kyllä puikot (ja inspiraatio) hukassa, ei etene neuleet...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aina ei neulominen innosta. Silloin on parempi tehdä jonkin aikaa jotain muuta ja antaa inspiraation herätä vähitellen. Minua inspiroi eniten, kun avaan lankalaatikkoni (siis yhden niistä) ja pyörittelen lankoja hetken käsissäni ja mietin mitä niistä tulisi.

      Poista