tiistai 2. tammikuuta 2024

Paras joululahjani

Menneenä jouluna sain yhden mieleisen lahjan, jonka haluan esitellä täällä myös siksi, että kyseessä on käsityöihmiselle tuiki tarpeellinen apuväline. 


Tällainen löytyi paketista. Aivan yllätys ei ollut: itse ostin, mies paketoi ja niin sain sen "häneltä".

On ollut käytössä ja hyväksi havaittu. Lampussa on kolme eri kirkkausastetta ja vartta voi käännellä itselleen sopivaan asentoon. Nyt voin neuloa myös hämärässä olohuoneessa, kun puoliso katsoo televisiota, eikä halua kirkasta yleisvalaistusta. 

Toimii tietysti myös lukuvalona; varmaan autossakin. Paristoja ei tarvita, vaan laite ladataan mukana olevalla USB-piuhalla.

Suosittelen. 

21 kommenttia:

  1. Kiva kuulla kokemuksia tästä. Minäkin ostin tämän itselleni jo syksyllä, laite sattui silmiini marketin käsityöosastolla. Ei ole vielä ollut tarvetta kokeilla, kun olen neulonut ja katsellut sarjoja tietsikalta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin itse olen oikein tyytyväinen laitteeseen. Autossa en ole vielä kokeillut.

      Poista
  2. Olen kuulllut tästä laitteesta kehuvia kommentteja. Laitankin omalle hankintalistalle, sillä etenkin mustan ja muiden lankojen kanssa saa aina tihrustaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta lankakin onnistuu, kun valitsee kirkkaimman valovaihtoehdon.

      Poista
  3. Hyvä lahja. Mulla on joku halpis-versio ja ei tahdo riittää kirkaimmillaankaan valo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo oli kyllä aika arvokas, vaikka enhän sitä virallisesti tiedä, kun se oli lahja. Laiteessa on todella kolme eri valovaihtoehtoa. Paristojakaan ei tarvita, vaan lataus tapahtuu usb-piuhalla.

      Poista
  4. Laitanpa heti hankintalistalle. Olisi hyvä tässä tietsikallakin iltahämärissä. Nyt minulla tulee valo oikealta sellaisesta pienestä taivutettavasta USB-valosta. RP

    VastaaPoista
  5. ;) Tervetuloa kaulalamppukerhoon! ;) Kyllä se toimii, jos sitä vaan muistaa käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Toimii ja on ollut tarpeellinen ainakin näin joulukuusiaikaan.

      Poista
  6. Lamppu vaikuttaa tosi kätevältä. Pitää vakavasti harkita tuollaisen ostamista. Näkö tuntuu heikentyvän vuosi vuodelta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen ollut tosi tyytyväinen tähän hankintaan, eikun lahjaan.

      Poista
  7. Minäkin ostin tämän saman ja olen tykännyt. Plussaa että tämän voi ladata.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinäkin olet siis kaulalamppukerholainen. Lataamismahdollisuus on ehdoton plussa; ei tarvitse hääräillä paristojen kanssa.

      Poista
  8. Näitä on näkynyt todella paljon ja kieltämättä olen harkinnut sitä itsekin. Toisaalta, mulla on yksi sellainen pieni lukulamppu, joka varmaan menisi myös neulomisvalona, niin en tiedä, onko kaksi vähän liikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä niitä kahta tarvitse. Kaulalampun etu on, että sitä voi kuljettaa mukanaan.

      Poista
  9. Tuo onkin varmaan kätevä. Olen kuullut (lukenut) paljon kehuja siitä. Hienoa, että sait tuollaisen joululahjan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saa sopivia lahjoja, kun itse valitsee. Ei mutta tämä on tosi kätevä, olen käyttänyt jo paljon.

      Poista
    2. Ja tuokin. Olen ollut tomppeli, en huomannut jääväni anonyymiksi :)

      Poista
    3. ja taas, en tajuu enää mitään ja toheloin vaan. Kiitos ja anteeksi :)

      Poista