keskiviikko 29. toukokuuta 2024

Sittenkin löytyi ruskeita asioita

"En keksi mitään ruskeaa" ajattelin, kun Repolainen julkaisi haasteen tämänkertaisen värin. Olin jo jättämässä juttua väliin, mutta onneksi muistin - kuinka saatoinkaan unohtaa:


Lempimekkoni, talvinen juhlamekko, ostettu pop-up -myymälästä viime vuoden puolella. Mekko on kotimaista tuotantoa, eli Mekkoateljeen mallistoa. 

Ja olihan niitä ruskeita lankojakin, kun tarkkaan katsoo. Joulukalenterimineissä olisi ollut muutama lisää, mutta ne on niin siististi pakattu omiin pusseihinsa, että en jaksanut alkaa niitä avaamaan. 

Minit ovat jo muutaman vuoden takaisia Lankafarmin kalenterista ja ovat niin kauniita, että niitä vaan katselisi, eikä raaskisi käyttää mihinkään. Onko vika tässä päässä, vaiko Lankafarmissa, joka värjää liian kauniita lankoja?




12 kommenttia:

  1. Jos ei muualla, niin lagoissa aina löytyy värejä :) Minulla on ruskeat vielä etsimättä. Olen vähän jälkijunassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ollut helppo haaste tällä kertaa; lopulta sitten löytyi.

      Poista
  2. Hyvät aiheet löysit kaikesta huolimatta. Minullakin oli vähän ongelmia ruskean värin kanssa. Jostain syystä olen sitä väriä vältellyt vaate ostoksilla, sisustuksessa jne., vaikka se on ihan kaunis väri ja siitä löytyy monia eri sävyjä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruskea on kauan ollut poissa muodista. 70-luvun lopulla sitä oli joka paikassa. Meillä oli jopa vauvanvaunut ja pinnasänky ruskeita.

      Poista
  3. Kivat ruskeat.Ihana tuo mekko ja herkulliset langat. Rakastan ruskan värejä ja ruskeita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Minäkin pidän ruskeasta ja olen iloinen, kun se on palannut vaatteisiinkin.

      Poista
  4. Ruskea on hyvä väri yhdistellä muihin väreihin. Lempeä, luonnollinen ja lämmin sävy.

    VastaaPoista
  5. Langoista onneksi löytyy aina tiettyä väriä, jos ei muualta🧶👍Minulla on nenäni edessä ruskea piano, mutta sitten joutuisin varmaan oikein etsiä sitä ruskeaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpä minä tuotakaan esinettä muistanut: minullakin on ruskea piano. Ehkä otan siitä vielä kuvan ja lisään tuohon joukon jatkoksi.

      Poista
  6. Käsinvärjätyissä langoissa on juurikin tuo vika ettei niitä raaski käyttää kun ovat niin kauniita. Hyvinhän sitä ruskeaa löytyi, mulle tulis mieleen vaan kahvi / kahvipurut. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Nyt pitää vaan lopettaa lankojen tuijottelu ja siirtää ne käyttöön.
      Ruskeaa olisi ollut vielä piano, mutta en huomannut sitä ennen kuin Irkku sen mainitsi.

      Poista